יום שבת, 22 בנובמבר 2014

אהבתי, תרגמתי - האם המלחמה על "טלנט" אי פעם תגמר?

שלום לכולם,

קוראת המון חומר, כתבות ותכנים בתחום הגיוס מכל מיני מקורות בעולם.
להלן כתבה שאהבתי ותרגמתי באופן כליל לעיונכם.

המקור הינו:
http://www.atmanco.com/en/will-war-for-talent-ever-die/?utm_content=9847858&utm_medium=social&utm_source=linkedin

האם המלחמה על "טלנט" אי פעם תגמר? 

הביטוי: "המלחמה על הטלנט", הוטבע כבר ב 1997, אך השוק ומגמותיו משתנים כל הזמן, ןהשאלה היא האם עדין יש מלחמה על טלנטים ? האם זו אותה מלחמה? איך והאם אפשר לנצח ב "מלחמה" זו?

מהי המלחמה על הטלנט? – למי שלא מכיר
מלחמה זו התחילה בארה"ב ובאירופה בעיקר כשדור הבייבי בומרס כבר פרשו ועדין לא היו מספיק אנשים עם הכישורים והנסיון הנדרש להחליף אותם... זה הוביל לכמות מוגבלת של אנשים מקצועיים ולמלחמה בין ארגונים על אנשים אילו.
כיום המלחמה היא לא רק בגלל מחסור באנשים מנוסים אלא גם בגלל הרצון והעליה בדקדוק של ארגונים בהתאמת העובד לתפקיד – עם דגש על הבאת העובד הנכון לתפקיד הנכון בארגון הנכון והאתגר למציאת עובדים אילו הולך וגדל במציאות משתנה במהירות.

האם המלחמה הזו אי פעם תיגמר ?
התשובה פשוטה – לא ! בגלל שהכאב שמוביל למלחמה לא הולך להיגמר, יש טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, כישורים וידע חדש נדרשים, עסקים חדשים שנפתחים, ותעשיות חדשות שצומחות.... באוירה זו של כל כך הרבה שינויים המלחמה על המועמד רק הולכת ומחריפה.
אם טרם הבנתם כארגונים שזה לא ישתנה וגם אתם צריכים להשתנות ולהיות יותר אטרקטיבים כארגון למועמדים אתם כבר מפסידים במלחמה על המועמדים הטובים.

אז איך מנצחים במלחמה הזו על הטלנטים?
האתגר להביא את העובד ולמשוך אותו לארגון נהיה גדול יותר לארגונים ומומחי HR בשוק בו הכוח הוא בידי העובדים.
זה הארגון שצריך להיות כיום נוכח ברשתות החברתיות, להציג את התרבות הארגונית שלו, לשווק את עצמו למועמדים פוטנציאלים ולהציע תנאים וחבילת תגמול תחרותי לעובדים. בואו נודה על האמת רק בגלל שאתם חברה על בליונים לא עושה את המשימה יותר קלה והחברות הקטנות והסטארטאפים הם תחרות ראויה בגיוס עובדים מעולים !
ולכן לא משנה מי אתה ומה גודלך יש שני דברים שאתה כארגון חייב לעשות:
1.      לדעת מה אתה צריך
2.      לדעת מה אתה לא צריך !
טריוויאלי – אם אתה עיסקית יודע מה אתה צריך ומה לא , ברור שתגיע ליעד. אך באופן מפתיע ארגונים עושים רק את אחד מהדברים ולא את השני.
וודא שאתה יודע בדיוק מה הארגון צריך ובמי לא שווה להשקיע זמן וכסף, זכור, זה לא הכל סביב הכישורים המקצועיים כיום... היום זה סביב התאמה לתפקיד ולארגון !.

ורק בגלל שניצחת בקרב לא אומר שניצחת בקרב על הטלנט
אז הבאת כשרון לצוות, מה שווה כל הזמן הכסף והאנרגיה שהשקעת אם לא תצליח לשמר אותו? לגרום לו למוטיבציה, למעורבות ולהתפתחות אישית בחברה?
עובדים לא מרוצים הם עובדים לא פרודוקטיביים – הם יכולים לאהוב את החברה והתרבות שלה אך לא לאהוב את סוג העבודה והפעילויות בחברה. מצד שני הם יכולים לאהוב את העבודה אך לא לאהוב ולהתחבר לארגון ולתרבותו.  אם עקבת אחרי העצה שלנו וזיהית את מי אתה מחפש תוכל לוודא שאתה יכול לספק להם את מה שהם צריכים מהרגע שהצטרפו לחברה. אם אתה יודע מה מניע אותם , מי הם ואיך הם פועלים , אתה יכול בוודאות גבוהה לדעת איך ליצור שיישארו ולא תהיה להם סיבה לעזיבה.


ואל תשכח את העובדים הקיימים

המלחמה על הטלנט, היא לא רק באיתורם אלא גם בשמירה על נאמנותם ורצונם של העובדים הקימים להשאר ! לפני שאתם מחפשים כשרונות בחוץ חפשו אותם בפנים בארגון שלכם !, אני בטוחה שאתם יכולים למנות מידית מספר שמות של טלנטים בארגון שלכם, אך יתכן שיש כאלה שהם ממש מתחת לרדאר שלכם....
מצאו את הכשרונות  , תקשרו איתם ועם הממונים שלהם, קבלו פידבק ובעיקר הכירו אותם !, תחשבו רק איך אתם הייתם מרגישים אם הייתם מוצאים שהבוסים שלכם מחפשים טלנט ומציעים לו דברים מדהימים בעוד אתם  כאלה ולא מוכרים ככאלה ? לא כל כך כיף ....בלשון המעטה.
הראו לנכס שלכם – המשאב האנושי שאכפת לכם, הכירו אותם, הקשיבו למה שהם רוצים, והשקיעו בהם כמו  שאתם רוצים שישקיעו בכם !
המלחמה על הטלנט חזקה מתמיד, וזוהי מלחמת קיום שלכם כארגון !  הבינו שזה אתגר מתמשך שלא יסתיים בקרוב.
יש סיבה למה ניהול משאבי אנוש הולך ונעשה יותר ויותר חשוב עם הזמן, וזה כי העובדים קובעים את ההצלחה של הארגון . למדו מי הם כדי להצליח, משכו אותם ושמרו אותם. אבל בראש וראשונה  הכירו בכשרונות הקימים כיום בארגון שלכם והראו להם שאכפת לכם.

ועכשיו , האם אתם מוכנים לקרב?

.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה