יום שני, 18 באוקטובר 2010

הכל עניין של נקודת מבט

השוק סוער כמו תמיד, חברות כמו אנשים משתנות כל הזמן, מחליפות מנהלים, מחליפות צביון, מוסיפות פעילויות, מורידות פעילויות, גדילות, קטינות ועוד.
השבוע שוחחתי עם מועמד לו הצעתי משרה בחברה מסוימת, שאת שמה נשמור בדיסקרטיות מה....
בחברה התחלפה ההנהלה הבכירה והיא עוברת תהליכים שונים של שינוי.

שינוי הינו דבר קשה, אנחנו כאנשים לא אוהבים שינויים, גם לעבור למקום עבודה יותר טוב, לדירה חדשה, למערכת יחסים חדשה ...למרות הטוב הצפון במהלך, התהליך בד"כ לא קל, לא כל שכן תהליך שיש בו אי ודאות או שנבע ממשבר. שינוי הוא דבר קשה כיון שאנחנו חיות של הרגלים , קביעות ובטחון.

המועמד לעיל הצביע על החוסר יציבות והמהפכים בחברה כסיכון שבעצם בין המילים מפחיד אותו. (לגיטימי ביותר). מועמד אחר מאידך הסכים בשמחה לנסות להיכנס בשלב זה לצוות החברה כיון שראה בכך הזדמנות מופלאה להצטרף לצוות המוביל מהפך ומביא חזון חדש למימוש.
אני תמיד מופתעת לשני הצדדים, יש מועמדים אותם אני חושבת לנועזים ומתגלים כשמרנים, יש מועמדים שתפסתי כשמרנים והם מתגלים כנועזים...

יש לי רק עיצה אחת לשני סוגי המועמדים השמרנים והנועזים, העמידו את עצמכם בשני הצדדים של המתרס ונסו לשוחח עליהם עם חברים ו/או אנשים עליהם אתם סומכים (במידת האפשר כמובן), קבלו עוד ועוד טיעונים לכל צד,
כמו כן איספו יותר נתונים על החברה ואל תסתמכו על שמועות,

אז, לאחר שעשיתם זאת עמדו ונסו לשכנע משהו אחר בצדקת שתי הדעות - בעד לעבוד בחברה ונגד לעבוד בחברה, ראו איפה אתם יותר משכנעים ותבינו מה עליכם לעשות. וחוץ מזה הקשיבו לתחושות הבטן שלכם !
היו מקצועיים גם בבחינת מצבים אילו שיכולים להיות הזדמנויות מרתקות.

2 תגובות:

  1. להיות מקצוענים בבחינת חברה?? האם השיקול של בעד ונגד לפני שעובדים שם מבטיח בחירה נכונה? נכון, מאוד דומה למערכות יחסים!!
    צבי בר

    השבמחק
  2. צבי, אין שום הבטחה לשום דבר בחיים, אך חלה עלינו חובה לעשות את ה 100% שלנו בתהליכים השונים בבחירת משרה, בבחירת מקום מגורים, במערכות יחסים ועוד ...כדי שהדברים יצליחו. הפוסט הזה הינו על הקלות הבלתי נסבלת של הישענות על שמועות ומידע ספורדי המגיע לידיעת המועמד, כנגד בדיקה אחראית ויותר מקצועית של העובדות.

    השבמחק