יום שבת, 9 באוקטובר 2010

שלב המשא ומתן – שלב סגירת התהליך של עסקת השמה

והנה אנחנו "אחרי החגים"..... .
וממשיכים בהבאת עצות של בעלי תפקידים משמעותיים בתהליך הקבלה לעבודה של חברות שונות.

והפעם מנהלת משאבי אנוש אזורית, ב EMC – אורית טרומפר-סלע:

"מניסיוני כמנהלת משאבי אנוש ומנהלת גיוס בעבר, חשוב לנהל את שלב המשא ומתן על ההצעה כמו כל תהליך משא ומתן אחר (הדבר חשוב במיוחד אם מדובר באנשי מכירות, שכן אז התהליך הזה גם נותן שיקוף מסוים של ההתנהלות שלהם בתהליכים כאלה בכלל...) – חשוב לייצר אווירה חיובית, להראות פרואקטיביות ולשדר positive attitude ורצון להצטרף לחברה.
במקביל, חשוב להקפיד ולהזכיר את הנושאים החשובים לך כמועמד, תוך הסתמכות על ניסיון עבר/הצעות אחרות. לא להתבייש להציע הצעות אלטרנטיביות/חלופיות לדברים שחשובים לך כמועמד, כך שכל ויתור כרוך גם בקבלת משהוא אלטרנטיבי, כמו בכל משא ומתן... כמובן שהכול תוך שמירה על אווירה חיובית ומערכת יחסים טובה עם הגורמים העומדים מולך. בסופו של דבר, לא כדאי שיתפתח מצב בו בסוף תהליך המו"מ כבר לא מתחשק לארגון לעבוד איתך בשל התנהגותך בתהליך..."


אכן תהליך המשא ומתן הינו תהליך קריטי המראה את יכולותיו של המועמד לגעת בנושא מאמת (כסף-שכר) ולראות איך הוא מתנהג בסיטואציה זו ומביא אותה לפתרון חיובי ומוצלח.
בשלב זה אנו מאוד מעורבות בתהליך:
מצד המועמד - תומכות בו במשא ומתן , דנות באפשרויות בהן הוא יכול לנקוט, יוצרות הפרדה ובהירות בין המצב הרגשי שלו והצורך בגישה עסקית,
מצד החברה – אנו לפעמים "מגשרות" על פערים וציפיות, מוסיפות נתונים חשובים לחברה וסוגרות מכירה !.

בןי דבריה של אורית היא גם ציינה : "רצון להצטרף לחברה" -
פרמטר זה הוא מהותי !הראו רצון ו passion לעבוד בחברה, , זהו פרמטר מנדטורי !, אל תשחקו קשים להשגה בצד זה....
את זה השאירו לשלב המשא ומתן. (אם צריך...)

תודה לאורית והמשך שנה פוריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה