יום חמישי, 18 במרץ 2010

במקום שתשומת הלב נמצאת, שם אתם נמצאים

ברשומה הקודמת כתבתי על הקשבה וחשיבותה בתהליך התקשורת, הקשבה נכונה תוך "התחברות" לשני יוצרת דילוג איכותי שאינו מצריך מאמץ.
אם תשימו לב היטב כאשר אתם יושבים ומקשיבים לשני, אתם שומעים שני קולות (לפחות) ... לא קול אחד ..
הקול הראשון כמובן זה הקול של בן השיח שלכם המדבר איתכם, והקול השני הוא הקול הפנימי שלכם ! קול זה נמצא אתכם תמיד, ועל הקול הזה אני רוצה לדבר ברשומה זו.

אם תשבו בשקט, תעצמו עיניים ותקשיבו למה שקורה בתוך הראש שלכם, תראו שיש קול שמדבר ומדבר (למי שלא מזהה שיש לו קול, ...זה הקול שאומר עכשיו "על מה היא מדברת?.... "), אלה המחשבות שלכם, ובעודכם מקשיבים לשני, עולות בתוככם מחשבות שגם להם אתם מקשיבים וכך מוסטת תשומת הלב מהקשבה לשני להקשבה לעצמכם וחוזר חלילה. מצב שהוא בעצם רמת הקשבה "בינונית" הן לשני והן לעצמכם, אתם לא ב 100% בשום מקום.
תשומת הלב קופצת ממקום למקום...
אז בעצם, הכלי החשוב בהקשבה הוא תשומת הלב, כי במקום שתשומת הלב נמצאת אתם נמצאים, ואם תוכלו ליצור מצב שתשומת הלב תהיה במלואה על ההקשבה לשני השגתם מצב איכותי.
שווה להתחיל לשים לב איפה תשומת הלב שלכם נמצאת...
תשומת הלב היא כמו שריר, אם השריר חלש תשומת הלב קופצת ממקום למקום , חיזוק "שריר" תשומת הלב יאפשר מיקוד חד ואיכותי במקום אחד, שיפור ההקשבה ועוד הרבה מאוד דברים בחיים.

כדי לחזק את השריר של תשומת הלב ניתן לעשות תרגילים רבים, בינהם לשבת בשקט בעיניים עצומות ולהתמקד בנשימה, רק בנשימה ... לתפוס את תשומת הלב כשהיא בורחת למחשבות ומקומות אחרים ולהחזירה לנשימה...וכך שוב ושוב, מספר דקות קבוע ביום. התוצאות מפתיעות ומשליכות על כל התחומים בחיים, וכמובן על הריכוז וההקשבה.
תרגול הוא אף פעם לא קל, בעיקר תרגול פנימי , אך השכר ..... לא יסולא בפז.
בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה