יום שני, 21 בפברואר 2011

חיזור גורלי – תהליך ההשמה כתהליך חיזור


יש הרבה דרכים להסתכל על תהליך חיפוש עבודה, אחת הדרכים היא כתהליך מכירה, ועל זה כבר דנו רבות , (ראו פוסטים קודמים. הפוסט נכתב למועמדים אך יש בוא גם אמיתות לצד המגייס...
בפוסט זה אני רוצה להסתכל על תהליך חיפוש עבודה כתהליך חיזור , ...כן כן שמעתם נכון, תהליך חיזור. זוגיות ויצירת זוגיות הוא תהליך מעניין ויש הרבה הקבלות בין התהליכים של מציאת זוגיות ושל מציאת מקום עבודה, אני קצת רומנטיקנית אז אם אני הולכת רחוק מידי עם ההקבלה,....פשוט תיהנו מהקריאה והוציאו את הדברים המהותיים עבורכם.
כל זוגיות (ואפילו שידוך ), מחייבת שלב של חיזור !

נקבע עבורכם ראיון אתם צריכים לבוא בגישת הדייט... אם מדברים על דייט זה ברור, מתכוננים ומתלבשים, עוטים את התדמית החיובית שלנו, ויוצאים לדייט.
אמנם בפנים בתוך תוכינו אנו מחביאים את החשש, החוסר ודאות והססנות, אך בוודאי אנחנו לא באים בגישה של: באתי לראות את הסחורה ועכשיו שכנע/י אותי ) שאת/ה שווה משהו....
אלא בגישה של, אני פה כי הצלחת לעניין אותי מתוך הדברים החיוביים שראיתי ושמעתי עליך, ואני רוצה לראות אפשרות לפיתוח מערכת יחסים. וגם אם אחרי 5 דקות יש תחושה ברורה שזה לא זה, אנחנו עדין ממשיכות בהצגה עד הסוף (או לפחות רובינו) כי ממול יושב בן אדם !

יש מועמדים המגיעים לראיון "כדי לשמוע", כבר בתחילת הראיון הם מדגישים שהם לא יודעים...לא סגורים על זה, לא בטוח רוצים, ועכשיו ...שכנעו אותי.
כמו גם בדייט, גם בראיון גישה זו היא מתכון לכישלון !
ארגונים אוהבים שאוהבים אותם, או לפחות שרוצים לעבוד בהם, שבדקו עליהם, שיודעים את הצדדים החיוביים והחוזקים שלהם, ובעיקר שאומרים את זה בראיון, במשפטים כגון:
"זו בהחלט חברה מעניינת שאשמח להשתלב בה" או
"יש לחברה תדמית מאוד חיובית וחוזק יחסי בתחום זה וזה , ואשמח להיות חלק ממנה"
לא משנה אם אתם לא סגורים על המקום, על התפקיד וכו', תנו למראיין להרגיש שאתם מכירים בערך החברה והיא מעניינת אותכם. אחרת מה אתם באמת עושים שם בכלל????

לשאלתכם האם גישה כזו לא מזיקה לתהליך המשא ומתן? – "אם אנחנו כל כך רוצים לבוא תהיה לנו בעיה לנהל תהליך משא ומתן סביר" אומרים לי. ...אזי התשובה היא שאין שום סתירה בין הדברים. תוכלו לנהל תהליך משא ומתן בסופו של דבר הרבה יותר יעיל.
חברות רוצות אנשים שרוצים לעבוד בהן, זה חשוב להם שאנשים יוכלו להזדהות עם החברה ולהיות חלק ממנה.
תביאו איתכם לראיון את המילים, האנרגיה והמבט הנכון באומרכם שממה ששמעתם יהיה לכם מאוד מעניין להצטרף לצוות ותשמחו לדייט נוסף...

אם תשימו לב היטב, גם החברה מחזרת אחרי העובד, זה לא תהליך חד צדדי, אסור לכם להגזים בחיזור מחד אך אסור לכם להקשות על הצד השני יותר מידי בחיזור מאידך, למשל... אם מחפשים אותכם לקביעת פגישות, לשיחה וכו , חיזרו בהקדם (טריוויאלי תגידו...תתפלאו איזה שטויות מועמדים עושים בקטע זה).

ולסיום מתוך תהליך זה ניתן יהיה ללמוד הרבה עליכם ואתם תוכלו ללמוד הרבה על החברה.
נראה לי שלא הרחקתי לכת מידי ויש הרבה מה להגיד בהקבלה זו.... ;)
אולי באחד הפוסטים הבאים, כשנגיע לשלב המשא ומתן במיסוד היחסים בין המועמד לחברה.....

2 תגובות:

  1. אין לי ספק שלא הרחקת לכת ;)
    זה נראה שאת כותבת אחד לאחד את מה שרץ לך בראש,
    זו הכתיבה שאני הכי אוהבת.. כיף לעקוב ולקרוא :)

    השבמחק
  2. וואו, תודה !, רק מדרבן לכתוב עוד !

    השבמחק