יום שישי, 19 בנובמבר 2010

אתם נבחנים מהרגע הראשון

תהליך ההשמה אינו נקבע על ידי הראיון בלבד, המועמד נבחן לאורך כל התהליך ומצופה להתנהג בצורה ראויה , בוגרת ושקולה. הוא מאומת לעיתים קרובות על ידי הארגון בדרכים שונות, ונבדק במצבים שונים כולל מצבי לחץ.

הדוגמאות הן רבות,
בחלק מהארגונים כאשר מועמד מגיע לראיון לפני כן הוא מתבקש למלא טופס עם פרטים אישיים ומידע על קורות החיים המקצועיים שלו. חלק מהמועמדים "מעקמים את האף".... וחלקם אף מסרבים (בעיקר בכירים...) תוך הבעת מורת רוח בדרכים שונות.... זוהי כבר אינדיקציה מסוימת לארגון עליך, ועל אופייך....

לעיתים יש התנגדות פנימית למרואיינים להתראיין על ידי "מראיינת" צעירה, והתנהגותם נהפכת לחסרת סבלנות, מזלזלת או מתנשאת כלפי המראיינת. במקרה כזה לרוב, בעקבות התנהגות כזו המועמד סיים את דרכו בארגון....

מועמדים המתבקשים לשלוח מידע נוסף או ממליצים ומתמהמהים בלעשות זאת, נתפסים כלא רציניים. כאשר המועמד מתבקש לשלוח ממליצים עליו לעשות במהירות האפשרית.

גם שלב המשא ומתן גם הינו קריטי לבחינת המועמד, ועוד ועוד.

וכפי שכבר ציינו בפוסט קודם , תהליך ההשמה הינו תהליך מכירה, של המועמד את עצמו..אז היו מאוד ערניים להתנהגותכם בתהליך זה ! היו סבלנים, התנהגו במכובדות, הזיזו את הרגשנות, הפחדים ובעיקר את האגו הצידה ופעלו בבהירות להשגת מטרותיכם.

יתכן שלחלקינו חלקים מתהליך ההשמה "אינם נראים" נכונים או מקצועיים, ואכן לא כל הארגונים יודעים ליצור תהליך השמה מקצועי, אך מהצד שלכם של המכירה עשו את מה שצריך כדי שאתם תוכלו לבחור אם אתם רוצים לעבוד בארגון / חברה הזו ולא ההפך.

אמנם גם הארגון צריך למכור את עצמו אך זה התפקיד שלו..... היו אחראים על התפקיד שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה