יום שישי, 30 ביולי 2010

אחריות המועמד לניהול תהליך ההשמה - הקונספט הנכון

כדי להביא ערך מוסף נוסף לקוראי הבלוג, הלכנו לאנשים שמראיינים ומקבלים אתכם לעבודה, מנהלי/ות ה HR, סמנכלי"ם ומנכלים ובקשנו מהם טיפים לתהליך ולשלב המשא ומתן. בבלוגים הבאים יהיו טיפים שהם נתנו, אוטנטיים וחשובים.

והשבוע טיפ של נטע לנגר-לויתן סמנכלי"ת משאבי אנוש של חברת גלאסהאוס ישראל,
נטע מסתכלת על כל ההתנהלות של המועמד בתהליך ההשמה וטוענת שעל המועמד לנהל את התהליך,
האם זה אפשרי או בלתי אפשרי?:

אומרת נטע: "הסוד הוא אקטיביות! לנהל את התהליך, להובילו ולהניעו כמו בניהול פרויקט.
עליך להראות שאתה רוצה את התפקיד, לחזור להודעות, לעדכן את מנהל משאבי אנוש/ חברת ההשמה בכל אחד משלבי התהליך שעברת ואת התרשמותך עד כה.
זה יביא לכך שמי שבוחן את מועמדותך לתפקיד יפתח תחושת מחייבות כלפיך, רצון לעזור לך ולקדם אותך בתהליך. בהצלחה"


ואכן אנחנו רואות שמועמד מחויב, משיג מחויבות מהצד השני, הן מהחברה והן מחברת ההשמה.
אולי כדאי לברר מה זה אקטיביות, איך מנהלים את התהליך הרי לכאורה (אך רק לכאורה) הוא לא בידי המועמד...
יש הרבה דברים שהמועמד יכול לעשות כדי לנהל את התהליך,

אם נפרק מעט את תהליך ההשמה, מהרגע שמועמד מתחיל תהליך כזה בחברה הוא יכול לעשות דברים רבים:

1. הכר את החברה, למד עליה לפני שאתה מגיע, הראה בקיאות בפעילות החברה.

2. הכן עצמך לראיון (ראו בלוג ממאי – הפידבק ככלי הכנה לראיון)

3. ענה להודעות שמשאירים לך בהקדם האפשרי – כאשר אתם נכנסים למוד של חיפוש עבודה,זה לא הזמן לדגום הודעות פעם ביומיים !, אלא באופן תכוף בעיקר אם אתם לא זמינים כל הזמן. מפליא כמה מועמדים מגלים הודעות על משרות ימים אחרי ששולחים אותם. כמו כן בדקו באופן שוטף את המייל הפרטי שלכם !

4. תקשר – צור מחויבות הדדית - אם אתם עובדים עם חברת השמה, צרו מחויבות , עדכנו את החברה מידית לאחר ראיון, וכן עדכנו לגבי כל פגישה שנקבעת או אינטרקציה שקורית עם החברה . לחברת ההשמה מאוד "כיף" אם פתאום היא מגלה שמועמד ששלחה קורות חיים שלו לחברה סגר חוזה בחברה כלשהיא ללא מעורבותה, אך זו לא הדרך הנכונה לאף אחד מהצדדים, אתם רוצים שחברת ההשמה תהיה מעורבת בתהליך, היא הסוכנת שלכם בתהליך .
אני אומרת למועמדים שלי: אני עושה את שלי אך התפקיד שלכם לנהל אותי, תתקשרו אחרי פגישות ותעדכנו מיד, מאידך תבקשו שאברר איך היה למראיין ואיך עבר התהליך בחברה, ומה הלאה. אל תניחו שאתם יודעים, תשלחו אותי לקבל פידבק, וכך הלאה, היו OnTop כל התהליך. תתפלאו כמה זה מקדם את התהליך.
אם אתם לא עובדים עם חברת השמה בדקו אחרי כמה ימים מול הגורם המגייס בחברה מה קורה, איפה הדברים עומדים, אם אין תשובה שאלו מתי להתקשר שוב. (אנחנו נתקשר אליכם לא יכולה להיות תשובה קבילה עבורכם :))

5. דאג לברר תמיד מה הצעד הבא, אם הוא לא קורה היו בקשר ובררו מה קורה.

6. שלח ממליצים מיד כשמבקשים.., ובדוק שאכן הם ממליצים !!!, כמה פעמים ממליצים שמועמדים נותנים פשוט מקלקלים להם... קשה להאמין אך זה כך.
ועוד ועוד

ואם אתם דואגים שתהיו נודניקים, אז יש דרך לנהל את התהליך גם בלי להיות נודניק, תרגישו בזה בעצמכם.


תהליך השמה הינו פרויקט עם שלבים, ואתם אחראים לניהולו.
אם יש לכם טיפים על איך לנהל את הפרויקט מול החברה או שאלות ספציפיות זה המקום לתרום לכולם. כל שאלה תענה בתגובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה