יום שישי, 14 במאי 2010

דיסקרטיות בתהליך ההשמה

בהמשך לרשומה הקודמת גם רשומה זו הינה מפרי עטה של נעה. מי שמכיר את נעה יודע שכשהיא מתניעה...אז היא טסה קדימה, כך גם עם הכתיבה.... רק התחילה והנה שוב רשימה משובחת ומקצועית.

דיסקרטיות בתהליך ההשמה
אתמול התקשר למשרד מועמד ואמר:
"שלום,שמי רונן (שם בדוי) ואני יודע מחבר בעבודה שמתמודד על תפקיד בכיר בחברת X כי אתם חברת ההשמה שמלווה אותו"...
שאלתי אותו אם התקשר כממליץ אך הסתבר שהתקשר על מנת להציע את מועמדותו לאותו תפקיד עליו מתמודד החבר שלו. קצת הופתעתי (ואולי כבר לא..) לאחר שהמשיך ותאר את קורות חיים אמר ....ואמר,אני מבין שאתם מחויבים לדסקרטיות, נכון ?
אז נכון, תהליך השמה מאופיין בבסיסו כתהליך מאוד דיסקרטי לשני הכוונים. גם המועמד זקוק מאוד לשמירה על דיסקרטיות במיוחד כשהוא מנהל תהליך בזמן שהוא מועסק (ואינו מובטל) וגם הארגון מעדיף תמיד לשמור על דיסקרטיות בכדי למנוע טלטלות פוליטיות בתוך הארגון.
אבל...במדינת ישראל כולנו חיים באותה ביצה והרי כולנו אחים,קרובים,חברים,סחבקים ומה לא???
חברות ההשמה מחויבות לשלוח קו"ח עם שם מלא, כיון שהזנת המועמד למערכת מחייב את הזנת שמו המלא,
במקביל קורות החיים עוברים למנהל המקצועי ואז זה מתחיל כך: המנהל המקצועי שמכיר מעולה חבר שעובד באותה חברה שבה מועסק המועמד מתקשר אליו ובודק על המועמד (בדיסקרטיות רבה) וכמובן אומר לחברו: אחי,זה נשאר ביננו כי אני מחוייב לתהליך דיסקרטי ומכאן והלאה אתם כבר יכולים לדמיין את ההמשך.
לצערי,הדיסקרטיות היא לעולם לא הרמטית.למרות שאני חייבת לציין כי קיימים ארגונים עם תרבות מושלמת של שמירה על דיסקרטיות ואחרים קצת פחות.

אז מה הפתרון?איך לנהל תהליך בדיסקרטיות מירבית?
בצד של המועמד:
1. אפשר לשתף בתהליך חבר קרוב אבל כזה שאתה יכול לסמוך עליו ב100%.תחשבו פעמיים לפני שאתם משתפים את האמא בגן הילדים,את השכנה או חברות השמה שאינן ידועות לכם כמקצועיות .תמיד נכון יהיה לשמור את הקלפים אצלכם .
2. אל תעבירו את קו"ח שלכם דרך מקורות לא בטוחים.אתרים אינטרנט גדולים,חבר של חבר של חבר שעובד באיזו חברה או סתם מכרים .רבים אומרים לי העברתי לחברה X דרך חבר את קו"ח שלי וכשאני בודקת דרך מנהלת משאבי האנוש,מסתבר שקו"ח לא הועברו כלל.
3. אל תשלחו קורות חיים למשרות שהחברה חסויה !
4. אם בחרתם לעבוד עם Headhunter או עם חברת השמה,תמיד תבקשו להיפגש.אם יבקשו מכם קודם לשלוח את קו"ח,תשלחו ותציינו בגוף המייל כי אין לעשות שימוש בקו"ח לשום ארגון ללא אשורכם, הסכימו עם חברת ההשמה שקורות החיים לא עוברים לאף תפקיד ללא אישורכם.
בתהליך מול החברה המגייסת:
1. אם אתם מכירים קולגות,חברים העובדים בחברה שבה אתם מגיעים להתראיין (במיוחד אם מדובר בחברה מתחרה לזו שאתם נמצאים בה היום) תבקשו להתראיין מחוץ לכתלי החברה.בית קפה באזור יכול מאוד להתאים.
2. תציינו בפני כל גורם שמראיין אתכם בארגון כי חשוב לכם מאוד לשמור על דיסקרטיות.
דיסקרטיות וחברת ההשמה
דיסקרטיות חשובה מאוד גם לחברת ההשמה.היא תמיד תשלח לתפקיד מס מצומצם של מועמדים איכותיים כדי שהתהליך יהיה כמה שיותר קצר וממוקד.ככל שיהיו יותר מועמדים בתהליך יש סיכוי שהתהליך יתארך ואז גם הדיסקרטיות תיסדק.
היו הוגנים !, אם הייתם בראיון וקבלתם תשובה שלילית או הרגשתם שלא הלך והתהליך לא ימשך, אל תתחילו להפיץ לכל עבר שיש תפקיד בחברה X , תכבדו את התהליך ותשמרו עליו דיסקרטי.

מדהים עד כמה אינפורמציה זורמת לכל עבר ומתפשטת.
מצד שני כדי להגיע למועמדים הנכונים, צריך להפעיל ערוצים שימליצו לנו על מועמדים מתאימים.גם חברות ההשמה לומדות עם הזמן לעבוד עם ערוצים בטוחים,מועמדם לשעבר,קולגות או חברות השמה אחרות שמשלימות את הפעילות ועובדות בשיתוף פעולה אתנו.

לסיכום ,
חברים רבים יש באגד.חברים טובים יש מעט ועליהם צריך לשמור מכל משמר.

תגובה 1:

  1. אכן, דיסקרטיות מתאפשרת על ידי שימוש נבון בחברת השמה. באם אתם מעונייניתם בדיסקרטיות אז זו הדרך!!

    טלי ברק
    השמת בכירים, ניהול קריירה

    השבמחק