יום חמישי, 25 במרץ 2010

אל תשלחי אותי לחברה הזו כי....

ידידי המועמדים, לכל חברה אליה אתם מועמדים ואני מדגישה ... לכל חברה , יש יתרונות וחסרונות.
רבים מכם פונים לחברים בתוך חברות אילו ומבקשים לשמוע איך החברה. אם תשאלו חברים תשמעו הכול, גם דברים נהדרים וגם דברים שליליים.
אני שומעת תגובות של מועמדים.... כגון... יש לי חברים בחברה X והם אומרים שזו חברה קמצנית.... או המנכל קשוח, או הסמנכ"ל לא מפרגן לאנשים בחברה.
ועוד...החברה בצרות... הם לא מצליחים למכור מוצר זה וזה... ועוד..ועוד .
ואני עומדת נפעמת מהילדותיות ומהירות בה מועמדים פוסלים חברה על פי שיחה עם חבר אחד ,...
כיון שאני מכירה חלק/הרבה מן החברות היטב ומקבלת עליהם מידע שוטף, אני רואה שבהרבה מקרים אין קורלציה בין המידע שהמועמד מקבל לבין איכות החברה כפי שאני מכירה אותה, ואני עובדת לשכנע את המועמד שזו לא הדרך לבדוק חברה.

אז מה הדרך?
ההצלחה שלכם בארגון תלויה בחיבור שלכם לחברה ולאנשים, התחילו אל התהליך, תבדקו אותה בעצמכם במקסימום דרכים שתוכלו, תחקרו תשאלו , תשבו עם האנשים מהחברה ותראו את אתם מתחברים.
תשאלו חברים, זה לגיטימי, אבל תכינו את השאלות הנכונות:
לא לשאול שאלה כללית כמו – נו איך החברה?...הם בסדר?
אלא – איך אתה מתחבר לאנשים בחברה? – למי לא ולמה. למי כן ולמה?
מה הדברים הגרועים בחברה, ומה הדברים הטובים בחברה?

ועוד שאלות חשובות על פי בחירתכם, והקשיבו היטב לתשובות
כבר השמתי מספר מועמדים שלא רצו ללכת לאותה חברה והיום הם מודים לי ומאושרים מזה.
איך לדעתכם על מועמד לבדוק חברה אליה הוא רוצה להגיע?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה